جنگها و تاریخ

جنگها و تاریخ، فضایی برای بررسی رویدادهای تاریخی و جنگها است.

جنگها و تاریخ

جنگها و تاریخ، فضایی برای بررسی رویدادهای تاریخی و جنگها است.

نسخه ی آیت الله تبریزیان برای کرونا ویروس چیست؟


نسخه ی آیت الله تبریزیان را برای درمان عفونت ناشی از ویروس کرونا می توانید از اینجا دانلود کنید.  همانطور که ملاحظه می شود ایشان برای پیشگیری از بیماری کرونا چندین روش را ارائه کردند از خوردن شلغم و دعا کردن و صدقه دادن اما کوچکترین اشاره ای به شستن دستها یا رعایت فاصله در هنگام روبرو شدن با افراد آلوده و مسائلی این چنینی نکرده اند. علت چیست؟ علت این است که در بنیانهای فکری که زیربنای طب ایشان و همفکرانشان را تشکیل می دهد ویروس و میکروب و باکتری و آمیب جایی ندارند. ایشان با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) اصولا منکر هر گونه بیماری  واگیرداری هستند و خوب در نتیجه، وقتی کسی اصولا به واگیردار بودن بعضی بیماری ها اعتقاد ندارد صحبت کردن از شستن دست و لباس و حفظ فاصله از کسانی که مبتلا یا مشکوک به ابتلا به بیماری هستند اصولا بیمورد است.

حالا چرا ایشان اصلا اعتقادی به ویروس و ... ندارند؟ به این دلیل ساده که هم طب سنتی ( یعنی طب برآمده از آموزه های یونان باستان) و هم طب اسلامی( یعنی برآمده از احادیث) هر دو روشهایی مرجع محور هستند. یعنی اگر فرضا در فلان کتاب جالینوس نوشته باشد که مثلا جوشانده ی  برگ بید برای فلان بیماری داروی قطعی است و یا در فلان حدیث نوشته باشد که جوشانده ی برگ توت برای بیماری بهمان داروی قطعی است تمام کسانی که به این دو روش درمانی اعتقاد دارند بدون چون و چرا آنها را به عنوان درمان قطعی قبول می کنند.

اصولا برای اینکه ببینیم چرا اوضاع این گونه است باید بدانیم که نظام آموزشی قدیمی و سنتی که در مدارس قدیم اجرا میشد چگونه است. در این گونه مدارس کتابهای درسی استاندارد و جود نداشت. هر استادی که مثلا فقه درس می داد یا ستاره شناسی یا طب یا فلسفه یک متن را به دانشجو می داد و خودش به همراه دانشجو آن متن را از ابتدا تا انتها دوره می کرد. پس از تمام شدن کتاب و مطمئن شدن استاد از اینکه شاگرد تمامی مطالب کتاب را حفظ کرده است استاد کاغذی می نوشت و شهادت می داد که شاگرد فلان کتاب را در تاریخ فلان در محضر وی آموخته است. یعنی اصولا آموزش در مدارس قدیمی چیزی نبود جز حفظ کردن یک سری مطالب. حالا این کتاب ها هر چقدر قدیمی تر بودند اصالت بیشتر و در نتیجه مرجعیت بیشتری داشتند و به قول امروزی ها بیشتر به آنها ارجاع می شد.

در مدارس قدیم وقتی که استاد شما کتابی را به عنوان مرجع به شما معرفی می کرددیگر چون و چرا کردن در مطالب آن کتاب اصلا معنی نداشت. فوق فوقش اگر شما با مطالب آن کتاب مخالف بودند استاد خود را عوض می کردید و دوباره روز از نو و روزی از نو. این علم امروزی است که در آن مرجیعت اصل نیست بلکه پژوهش اصل است. یعنی الان یک فیزیک دان مثل انیشتین نمی آید و بگوید چون نیوتن مرجع اصلی فیزیک مدرن است پس هر چه گفته درست است و من درباره ی حرفهای نیوتن ان قلت نمی کنم. اتفاقا برعکس در علوم مدرن هر کسی سعی می کند تا آنجا که بتواند با آزمایشهای زیاد و گوناگون نظریات قدیم را به زیر بکشد تا نظریات جدیدی را ارائه کند. به همین دلیل هم هست که علم پزشکی مدرن هر روز شاهکار جدیدی خلق می کند. شاهکارهایی که پزشکی مدرن خلق می کند حتی به خواب و خیال ابن سینا و زکریای رازی هم نمی رسیدند. انواع و اقسام عملهای جراحی بدون شکافتن بدن و به وسیله ی تجهیزاتی که وارد بدن می شوند، ساخت انواع اعضای مصنوعی بدن، ساخت انواع واکسنها و... سبب شده اند که میزان مرگ و میر حتی در جوامع فقیر کمتر بشود نسبت به مثلا هزار سال قبل.

خلاصه اینکه اگر یکی از احادیث ما اشاره به ویروس یا دیگر جانداران ذره بینی کرده بود آیت الله تبریزیان و دیگرانی که به روشهای مشابه روش درمانی ایشان اعتقاد دارند حتی بدون اینکه یک میکروب یا ویروس را زیر میکروسکوپ ببینند به آن اعتقاد داشتند. و همین است تفاوت اصلی پزشکی مدرن و انواع روشهای پزشکی سنتی

نظرات 1 + ارسال نظر
هومن پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 ساعت 08:00

سلام
اگه میشه دیتابیس وبلاگ قبلی به اینجا منتقل کنید

سعی می کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد